Zamena seta kvačila
Set kvačila sastoji se od zamajca, lamele, korpe (potisne ploče), druk lagera (potisni ležaj). Postoji dva tipa zamajca: fiksni i plivajući zamajac (Dual mass flywheel - DMF).
Fiksni zamajac se retko menja i to samo onda kada dođe do krivljenja ploče usled pregrevanja. U nekim zamajcima postoji mali kuglični ležaj ili igličasti ležaj (pilot ležaj) koji se isto menja prilikom zamene seta kvačila. On se nalazi ili u zamajcu ili na radilici. Funkcija ležaja je da drži osovinu spojnice u osi, a ukoliko se ne zameni, dolazi do raspadanja ležaja i oštećenja novog seta kvačila.
Plivajući zamajac je najčešci problem modernih dizel vozila. Neki proizvođaci imaju plivajuće zamajce i u benzinskim motorima. Ostali problemi vezani za plivajući zamajac se odnose na lupanje i zvonjenje prilikom vožnje, paljenja/gašenja, naglog ubzavanja itd.
Plivajući zamajac se sastoji iz više komponenti, a dve osnovne su fiksni deo zamajca i plivajući deo zamajca (ploča koja prenosu silu sa motora na set kvačila, a ovaj na menjač). Plivajući zamajac takođe može imati tzv. "pilot ležaj" koji se dobija uz zamajac, a ukoliko je na radilici kupuje se posebno. Plivajuči zamajac ima zadatak da vibracije i udare koje trpi prilikom kretanja, menjanja brzine i motornog kočenja, umanji i usmeri na radilicu i menjač, čime omogućava lako menjanje brzine vozila.
Šta je najčešći uzrok kvara plivajućeg zamajca?
Najčešći krivac za kvar plivajućeg zamajca je stil vožnje vozača.
Set kvačila čine korpa koja može biti sa sistemom za automatsko štelovanje kvačila. Najčešći problemi vezani za set kvačila odnose na: potrošenost lamele, oštećenje ili curenje druk lagera, slabljenje pritiska potisne ploče. Trajnost jednog celokupnog sistema seta kvačila zavisi najviše od samog stila vožnje vozača. Očekivani radni vek seta kvačila je 100.000-150.000km.
Curenje hidro druk lagera dešava se usled neredovnog menjanja ulja druk ležaja (sistema kvačila, kočnica), pojačanje tvrdoće korpe kvačila ili ako je vozila provelo duži vremenski period sa lošim plivajućim zamajcom tokom vožnje.
Prilikom zamene seta kvačila obavezna je zamena plivajućeg zamajca. Ova aktivnost se radi da bi sistem kvačila radio maksimalno ispravno i trajao duže.
Neka vozila sa automatskim menjačem takođe mogu da imaju plivajući zamajac koji se isto menja, a simptomi lošeg zamajca su slični kao i kod manuelnog menjača.
Kako da nas kontaktirate?
Zanima vas koliko košta servisiranje seta kvačila u našem auto-servisu? Ukoliko želite da se konsultujete sa nama ili da zakažete servisiranje vašeg vozila, molimo vas pozovite nas na +381 6x xxx xxx .
Pošaljite UpitZakažite popravku vašeg vozila
Zakažite popravku vašeg vozila i pošaljite upit odmah. Naš auto-servis radi svaki danom od 8 do 18 časova, 7 dana u nedelji.